Szkolenie prowadzone jest stacjonarnie lub zdalnie. Zajęcia składają się z części praktycznej i teoretycznej trwającej łącznie 16 godzin. Prowadzone są w formie miniwykładów, prezentacji oraz ćwiczeń. W trakcie zajęć wykorzystywany jest sprzęt i oprogramowanie wspierające komunikacje, dzięki czemu uczestnicy mają możliwość ćwiczenia praktycznych umiejętności.
Szkolenie ukierunkowane jest na przedstawienie metod i technologii, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności wykorzystywania technologii ułatwiających komunikację, wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli i opinii, a w konsekwencji umiejętności umożliwiające porozumiewanie się z osobami z niepełnosprawnością i zaburzeniami w zakresie komunikacji werbalnej.
1. Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się
2. Rozwój AAC w Polsce i na świecie
3. Diagnoza użytkowników AAC
4. Założenia metodyczne wprowadzania systemów AAC
5. Przegląd systemów komunikacji wspomagającej i alternatywnej
6. Zasady budowania dobrego otoczenia komunikacyjnego
7. Technologie wspomagające porozumiewanie się – praca warsztatowa z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, np.: